Friday, November 01, 2013

REVIEW: SCHWARZKOPF | COLOR ULTIMATE 388 DARK RED BROWN


Ondanks mijn drukke agenda door mijn studie, heb ik tijd weten vrij te maken om deze review voor jullie te schrijven. Ik vind het ontzettend jammer dat ik minder tijd heb voor mijn blog, vooral na Nieuw-Zeeland had ik gehoopt meer tijd te hebben om te schrijven. Honderden ideeën dwarrelen door mijn hoofd en tientallen foto's hebben zich onderhand al verzamelt op mijn camera en laptop, wachtend op een review.
Zoals ik al heb laten zien ben ik een aantal weken terug overgegaan van blond naar donkerrood. Het vergt veel onderhoud en een blonde uitgroei is nou eenmaal niet erg ideaal.. maar donkerrood  is een kleur die nooit gaat vervelen. De kleur is in elk licht weer anders door de rode gloed. Mijn eerste rode kleurtje heb ik zoals je hier kunt lezen bij de kapster laten doen. De kleur mislukte en werd paars, ze heeft er toen snel meer rood bij gedaan met een erg mooi resultaat. Na ongeveer 5 keer wassen was de onderkant onderhand al bruin geworden, de rode gloed was er helemaal af. Toen heb ik mijn haar geverfd met Garnier Nutrisse Ultra Color shade Dark Cherry. Toen zat er meer paars in dan ik had verwacht, maar was er erg tevreden mee. De kleur is heel erg lang blijven zitten zonder erg te vervagen.
Na 2cm uitgroei besloot ik toch maar om nieuwe haarverf te kopen. Toen ontdekte ik Color Ultimate van Schwarzkopf in kleur 388 Roodbruin, een mousse die je niet hoeft te mengen. Het is een permanente haarkleuring, te gebruiken voor meerdere behandelingen en één pak is goed voor haar tot schouderlengte. Als het goed is houd je dan zelfs nog een beetje over om na vier weken een uitgroeibehandeling te doen. Ik besloot het te proberen en kocht twee pakken in de aanbieding bij Kruidvat. Normaal kost deze haarkleuring €20,99 per pak, maar waren in de aanbieding voor twee voor €18,-. Tot mijn verassing sloeg de kassa €6,- per pak aan! Dubbel win.


Een groot pluspunt van deze haarkleuring is het niet hoeven te mengen van de verf, wat een grote kliederboel kan voorkomen. Normaal zit mijn hele badkamer onder de haarkleuring, maar dit was de eerste haarverf waarbij dit niet het geval was. Aan te raden voor mede-chaoten dus. In het pak zit een tube haarkleuring, conditioner, plastic handschoenen en de handleiding. Je dient de tube 15 tot 20 keer te schudden en is dan helemaal klaar voor gebruik. Heel erg snel dus! Dan haal je de beveiligingsdop eraf en bewaar je goed voor als je haarkleuring overhoud. Ik spoot telkens een handjevol mousse in mijn hand, wat uit de twee busjes komt (zie afbeelding). Er komen twee verschillende kleuren uit, in mijn geval wit en lichtrood. Dit meng je dan met je vinger tot de mousse egaal van kleur is en dan kan je het aanbrengen op je haar (eerst scheiding en eventuele uitgroei, dan door de lengte en punten van je haar). Dit herhaal je tot je het gevoel hebt dat er genoeg kleuring in je haar zit. Afhankelijk van welke behandeling je doet (gehele haar of uitgroei behandeling) laat je het een X aantal minuten in je haar zitten, in mijn geval 30 minuten.

De sterkte van de geur vond ik meevallen bij de Schwarzkopf Color Ultimate, maar lekker is anders. Prikken deed het ook niet op mijn hoofdhuid. Daarnaast was ik enorm trots op het feit dat het zo netjes was gebleven in de badkamer. Na 30 minuten spoelde ik de kleuring uit, waar je nog best een tijd mee bezig bent. Het duurt vrij lang voordat het water helder van kleur is, wat ik tot nu toe altijd heb gehad met donkere haarkleuringen. Na mijn haar gewassen te hebben met shampoo, gebruikte ik het bijbehorende zakje conditioner. Mijn haar voelde echt enorm droog tijdens het uitwassen van de verf en was even bang dat ik teveel van mijn lokken had gevraagd de afgelopen maanden. Zelfs na het aanbrengen van de conditioner voelde mijn haar nog stug aan. Ik heb er toen nog maar extra conditioner van Andrélon ingedaan. Toen was het probleem gelukkig opgelost en heb ik mijn haar afgedroogd en geföhnd. Waar ik geen rekening mee had gehouden, was dat het pak bedoeld is voor middenbruin tot donkerbruin haar. Mijn uitgroei daarentegen was blond, dus die heeft niet heel erg goed gepakt helaas.




Het uiteindelijke kleurresultaat was echt waar ik op gehoopt had! Een mooie diep donkerrode gloed door mijn hele haar, zelfs bij de uitgroei viel het me nog best mee. Ik heb alle twee de tubes met haarkleuring gebruikt, maar van de tweede heb ik nog over. Hier kan ik dus de volgende keer mijn uitgroei mee behandelen. Naar mijn idee is de paarse gloed veel minder dan het hiervoor was, waar ik echt blij mee ben. Dit staat veel warmer en dieper. De kleur verschilt per licht, dus het lijkt de ene keer wat donkerder als de andere keer. Op deze foto's sta ik bij het raam, in de huiskamer ziet het er al veel donkerder uit. 
Zeker aan te raden deze haarverf, doordat het zo makkelijk is om aan te brengen, een kliederboel te voorkomen en natuurlijk voor een mooi kleurresultaat. Laat je echter niet misleiden door het feit dat er 'extra' kleuring in zit voor een uitgroei behandeling! Voor veel en lang haar heb je zeker twee pakken nodig. Een pak is dan bij lange na niet genoeg. Meer info over deze haarkleuring vind je op de Australische website van Schwarzkopf.


Wat vinden jullie van de Color ultimate haarverf? Deel jullie ervaringen!


9 comments:

  1. Staat je geweldig! ik ben ook overgegaan naar aubergine/rood!
    en nog steeds erg blij mee !

    liefs
    http://rachelkromdijk.blogspot.nl

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thanks girl! Ik heb even jouw kleur bekeken en het lijkt echt heel erg op mijne, ook beetje met die paarse gloed erdoorheen.
      Super mooi staat het je!

      Delete
    2. haha dankjewel je hebt een erg leuke blog dus ik volg je !
      liefs

      en ik ga weer een nieuw pakje halen.. eindelijk na paar weken houd het op met kleuren in het bad water haha..

      Delete
  2. This is a lovely hair colour! I think I'll always like any kind of red hair.

    I think this colour will suit you quite well.

    Sej || What Would Grace Kelly Say?

    x

    ReplyDelete